الجمعة، 17 يونيو 2011

القبض على الحرامي حسين سالم في أسبانيا

قالت مصادر مطلعة إن الانتربول الإسباني ألقى القبض على رجل الأعمال الحرامي الخائن الهارب حسين سالم، صديق الرئيس السابق الحرامــــــــي المخلوع حسني الامبارك، في مدريد، الخميس، وسيتم التعامل مع ملفه من خلال جهاز الانتربول الدولي .

وأضافت المصادر إنه سيتم تسليم كافة الأوراق المتعلقة برجل الأعمال الحرامي الهارب للنائب العام، وتوقعت مصادر أخرى وصول حسين سالم إلى القاهرة خلال أيام.

وكانت محكمة الجنايات قد أحالت سالم لاتهامه بتقديم هدايا عينية لمبارك الحرامي وأولاده النصابين الحرامية القتلة مقابل منحه أراضٍ متميزة في شرم الشيخ، بالإضافة إلى اتهامه بتصدير الغاز لإسرائيل الصهاينــــة بأسعار أقل من الأسعار العالمية.

يكر أن الحرامــــــي الخائــــــــن حسين سالم يحمل الجنسية الإسبانية منذ عام 2008.

تعليق

حسين سالم راح اسبانيا عشان حجتين اولا هوا معاه جنسيه اسبانيه ثانيا مفيش اتفاقية تبادل بين الانتربول المصرى والاسبانى بس اسبانيا قبضت عليه عشان مصلحتها والدليل اننا فى الفتره اللى مصر قطعت الغاز عن اسرائيل والاردن وسوريا ولبنان كان عندنا ازمه فى الغاز مع اننا رفعنا كمية الانتاج؟ عارفين ليه؟

لان شركة الاى جى سى اللى فى بور سعيد قبل الثوره كانت شغاله بثلث كفائتها الانتاجيه وبعد الثوره شغاله بكامل كفئتها؟ ونشاط الشركه دى هو تسيل الغاز المصدر الى اسبانيا

حد فهم حاجه؟

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

السلام عليكم ضع تعليقك وأترك بصمتك علي الموضوع مع خالص أحترامي وتقديري