الأحد، 2 أغسطس 2009

مسلم و لكن





  • { وَلَنْ تَرْضَى عَنْك الْيَهُود وَلَا النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِع مِلَّتهمْ }الله يرحم الشهيدة الدكتورة مروة الشربينى ضحية الإرهاب الحقيقى و يبارك لها فى ابنها
    اظن الاية واضحة و مش محتاجة تفسير رغم انهم اساتذة فى عدم اظهارهم للحقيقة دى بس اللى بيحصل كل شوية ان فى ناس منهم مبتقدرش تكتم فبتنفث عن اللى جواها و انا متأكد ان الاغلبية منهم ان مكانش كلهم يكمنوا نفس الشعور نحو الاسلام و المسلمين فيقتلوا واحد منهم علشان يستريح و يطلع براءة عمل مهمة قومية نبيلة انه خلص بلده من ارهابى.زمان و انا فى الكلية كنت بحلم بالسفر الى اوروبا و اعمل زى احمد زكى فى فيلم النمر الاسود اشتغل فى بنزينة و اعمل فلوس كaتيير طبعا مش انا بس اللى كنت بحلم بكدة ده لغاية وقتنا هذا كتيير بيحلموا بالموضوع ده الهجرة بس مبيحسبهاش صح اول شئ لازم تحطه ادام عنيك انك عربى متخلف فى نظرهم عديت المرحلة دى و اتنازلت عن جنسيتك بس النظرة هتفضل زى ما هى خش على التانية انك مسلم ارهابىعديت من دى كمان و نسيت دينك هتفضل النظرة زى ما هى و مهما تحاول تندمج معاهم عمرك ما هتبقى منهم و لا زيهم و الفكر ده موجود عندهم من زمان لكن مظهرش اكتر غير بعد 11/9 الاختراع الامريكى اليهودى لتدمير بلاد المسلمين و نهب ثرواتهم و السيطرة على منطقة الشرق الاوسط و طبعا قبل حادثة دكتورة / مروة كان فيه غيرها فى دول اوروبية تانية و انا متاكد انه هتحصل حوادث زيها تانية اقرأ الآية تانى ( حَتَّى تَتَّبِع مِلَّتهمْ ) و علشان كدة قبل ما تقرر تروح البلاد دى فكر الف مرة لا مليون هاعرف اتعامل معاهم و لا لأ هاحافظ على هويتى و دينى ولا لأ هاصون كرامتى ولا لأ و بالنسبة لاخواتى فى مصر أول ما تطلع برة مصر هتعرف يعنى ايه مصرو السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

السلام عليكم ضع تعليقك وأترك بصمتك علي الموضوع مع خالص أحترامي وتقديري